کامیونت ایویکو یکی از محصولات اخیر این خودروساز ایتالیایی است که در دهه گذشته به بازار جهانی خودروهای نیمه سنگین وارد شده است. این کامیونت نسل جدید کامیونت این برند است که در دهه ۶۰ میلادی در خطوط تولید این برند قرار داشته است. مدل جدید آن از سال ۲۰۱۰ به بعد به بازار جهانی عرضه شده است. این کامیونت به نوعی محصول همکاری مشترک کمپانی ایتالیایی ایویکو و شعبه چینی این شرکت یعنی Naveco است.
هدف از عرضه این کامیونت ایویکو نیز حضور پررنگتر در بازار کشورهای کمتر توسعه یافته آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا از جمله کشورهای خاورمیانه بوده است. این کامیونت با قیمتی پایین و مشخصات چشمگیر عرضه میشده است که توانست بازار خوبی را در بین رقبا داشته باشد و در جایگاه مناسبی از نظر میزان فروش قرار بگیرد.
البته هرچه درباره قیمتها بخواهیم صحبت کنیم، امروزه ما در شرایطی قرار داریم که قیمتها سر به فلک کشیده و همه روزه شاهد افزایش قیمتها چه در مدلهای کم کارکرد و چه در مدلهای بسیار قدیمی و فرسوده هستیم. با این حال لزوم نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین کشور واجب گردید تا ما در شرکت فرهان دیزل شرایطی را برای خرید اقساطی کامیونت ایویکو ایجاد کنیم. اگر میخواهید که با شرایط خرید اقساطی این کامیونت و همچنین مشخصات دقیق فنی و طراحی آن آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم تا مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.
کامیونت ایویکو از نظر طراحی خارجی، از طراحی مدرن این دسته از کامیونتهای نیمه سنگین پیروی میکند. با این هدف که توانایی رقابت با رقبای اکثراً آسیایی خود را داشته باشد. البته از این لحاظ باید گفت که طراحی این کامیونت نیز با کامیونتهای چینی و ژاپنی شباهت زیادی دارد. با این حال، سایر قسمتهای بدنه سبک و سیاق ماشینهای نیمه سنگینه اروپایی را حفظ کرده است.
اگر از نمای جلویی به کامیونت ایویکو نگاه کنیم، با جلو پنجره V شکل مواجه هستیم که این بخش از طراحی، از کامیونهای بزرگتر برند ایویکو الهام گرفته است. بخش بالایی جلو پنجره و درست در زیر شیشه جلو، نام برند ایویکو برجسته نصب شده است. چراغهای جلویی و مهشکنها با اندازه بزرگ طراحی شدهاند که روشنایی مناسبی را در تاریکی شب ارائه میدهند.
از جلو پنجره که به سمت شیشهها بالاتر میآییم، بدنه این کامیونت خمیده به سمت عقب گرفته و از این نظر شباهت زیادی به نسل قبلی کامیونت ایسوزو که در کشور ما نیز موجود بوده، داشته باشد. در طرفین کامیونت نیز با درهایی نسبتا بزرگ مواجه هستیم که ورود و خروج به داخل کابین سرنشینان را راحتتر کرده است. در بخش پایینی درهای هر دو طرف این کامیونت، رکابهای کوچکی وجود دارند که برای تسهیل ورود به داخل کابین میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.
در فاصله بین دو محور جلو و عقب این کامیونت، باک و باتری در طرفین شاسی این کامیونت قرار گرفتهاند. به طور کلی میتوان گفت که در این کامیونت راحتی و دسترسی آسان در نظر گرفته و پکیجی کامل را برای باربریهای نیمه سنگین شهری و جادهای ارائه کرده است.
کامیونت ایویکو در فضای داخلی از طراحی مدرن بیرونی تبعیت میکند. داشبورد کامیونت فرم سادهای نداشته و محیطی دلپذیر را برای راننده و سرنشین کناری فراهم ساخته است که در بسیاری از خودروهای هم رده دیده نمیشود. از نظر کیفیت مواد به کار برده شده در داشبورد و کل فضای داخلی این کامیونت میتوان گفت که کیفیت مواد استفاده شده در بین خودروهای همرده، بهترین نیست. با این حال به طور کلی قابل قبول بوده و در دراز مدت، اصطلاحا امتحان خود را پس داده است.
با این وجود ارگونومی کابین در سطح مناسبی قرار دارد و هر جز در جای خود قرار گرفته است. طراحی دسته دنده این کامیونت به خوبی انجام شده است که باعث میشود تا به راحتی در دست راننده قرار داشته باشد. این ارگونومی خوب با یک فرمان سه پره که قابلیت تنظیم شیب و تلسکوپی به شما میدهد، تکمیل شده است.
صندلیهای استفاده شده در این کامیونت نیز راحت بوده و پشتیبانی مناسبی از بدن راننده دارد. همچنین قابلیت تنظیم این صندلیها در حالتهای مختلف باعث میشود که بتوانید به راحتی به فرم دلخواهتان برسید.
از نظر تعداد صندلیها هم باید این نکته را متذکر شویم که کامیونت ایویکو با دو اندازه کابین عرضه میشود که تفاوت آنها، در عرض کابین است. در حالت کوچکتر که عرض کابین ۱۶۳ سانتی متر است، کامیونت ظرفیت سه و نیم تن دارد و تنها دو صندلی در آن تعبیه شده است. در حالی که برای مدل ۵ تا ۷ تن عرض کابین ۱۹۳ سانتی متر است که در این مدل ظرفیت برای نشستن سه نفر در کابین کامیونت وجود دارد.
کامیونت ایویکو در بخش فنی از موتورهای جدیدی استفاده کرده است. البته این موتورها به نوعی ارتقا یافته موتورهای سری Sofim شرکت ایویکو هستند که این موتورها در سطح جهان شناخته شده بودند. موتور استفاده شده در این مدل از کامیونت ایویکو از نوع چهار سیلندر خطی است که در حدود ۲۸۰۰ سی سی ظرفیت دارد. همچنین این موتور به سیستم پرخوران توربو شارژ مجهز شده است که باعث شده تا قدرت حدود ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را از این موتور بگیریم. این قدرت و گشتاور برای این کامیونت با ظرفیت ۵ تن کافی به نظر میرسد.
انتقال قدرت از موتور به چرخهای عقب توسط گیربکس ساخت برند ZF صورت میگیرد. این گیربکس از نوع شش دنده دستی است که تا به حال در خودروهای دیزلی بسیاری استفاده شده و کاملاً در بین مکانیکها شناخته شده است. از نظر سیستم تعلیق نیز باید گفت که سیستم تعلیق کامیونتی ایویکو از نوع فنر شمشی است که فرم بیضوی دارد. این حالت فنر باعث میشود که این کامیونت توانایی حمل بارهای سنگین را به راحتی داشته باشد. البته این سبک از کمک فنر باعث خشکتر شدن سواری کامیونت در رانندگیهای جادهای میشود. با این حال در باربری داخل شهری هیچگونه مشکلی نداشته و مانورپذیری بسیار خوبی برای رانندگی در خیابانهای تنگ و باریک دارد.
درباره سیستم ترمز نیز باید بگوییم که ترمز استفاده شده در کامیونت ایویکو از نوع کاسهای است. این ترمزها عملکرد نسبتا مناسبی دارند و در زمانی کوتاه میتوانند این کامیونت را به طور کامل متوقف کنند. با این حال بهتر بود که این شرکت به جای استفاده از ترمزهای کاسهای، از ترمزهای دیسکی استفاده کند. در کنار این ترمزها باید به سیستمهای کمک ترمز نیز اشاره کنیم که باعث میشوند تا ترمزگیری با اطمینان بیشتری صورت بگیرد. در ادامه مشخصات فنی کامیونت ایویکو را به طور خلاصه در یک جدول کامل گردآوری کردهایم.
حجم موتور (سیسی). | 2800 سی سی. |
تعداد سیلندر. | چهارسیلندر خطی. |
تنفس موتور. | توربوشارژ. |
حداکثر قدرت. | 127 اسب بخار. |
حداکثر گشتاور. | 300 نیوتون متر. |
انتقال نیرو. | دیفرانسیل عقب. |
گیربکس. | 6 سرعته دستی ZF |
ترمز. | کاسه ای. |
عرض کابین | کابین کوچکتر 163 سانتی متر. کابین بزرگتر 193 سانتی متر. |
در این مقاله از فرهان دیزل شما را با مشخصات فنی و سایر خصوصیات کامیونت ایویکو آشنا کردیم. این کامیونت به عنوان یک محصول با کیفیت و قیمت مناسب در بازار شناخته میشود. گرچه امروزه مدلهای صفر کیلومتر این کامیونت به دلیل توقف تولید به سختی پیدا میشوند، میتوان نمونههای کم کارکرد و سالم این کامیونت را پیدا کنید. در ضمن در کنار شرایط خرید نقدی کامیونت میتوانید از شرایط خرید اقساطی کامیونت ایویکو در فرهان دیزل بهره ببرید.
فرهان دیزل به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای خرید و فروش ماشینهای سنگین ایرانی و خارجی شناخته میشود که شرایط فروش اقساطی را برای ماشینهای سنگین نو و کارکرده ارائه میدهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما از طریق شمارههای موجود در سایت ارتباط بگیرید.
این کامیون که خوبه دکه ایران نمیاد دسته دومش مال
عهد داقیانوسه،،،
دم داداش گرم،،همینه…
گواهینامه پایه دو اصلا بدرد نمیخوره چه فایده
ای داره وقتی باهاش خودرویی برونی که بار با
ظرفیت نیسان آبی میبره رسما فقط حجم ماشین
و هزینه خریدش بالا رفته واقعا معنایی نداره
خرید این خودروها
میگیم کامیونت بعد آخرش فقط ۵تن چه ارزشی داره نیاز بازار
کامیون ۸تن الی ۱۶تن هست وقت مردم رو نگیرین با این
محصولات بدرد نخور که حتی ظرفیت بار یک وانت رو هم
نداره
اسم چینی که توایران کاملابه بی
اعتمادی تولیدات معناپیداکرده،،روی هر
برند معتبری بخوره،،اعتبارش
صفرمیشه،،فرهان دیزل از ترس این بی
اعتباری خودروی چینی،،نتونست قیمتش
را درمقاله بیاورد،،وهرگزبه خودتون اجازه
ندیدچینی بی کیفیت را،،بامحصول
ژاپنی،،وحتی کره ای مقایسه
کنید،،ایتالیابه شکست اقتصادی
رسیدوبرای فرار،،برندقدیمی این
کامیونت رادادبه چینی بدنام…
ایوالله،،۶تن هم نیازه،،امانه این گره
خورده بنام چینی بی کیفیت
شرایط اقساطی و قیمت رو هم اعلام میکردید.
ممنون
باسلام لطفاً شرایط فروش اقساطی کامیونت اویکو را بفرمایید
ممنون میشم
این فقط یه جورایی نیسان گازوییلی محسوب میشه،البته
نیسان که سه چهارتن بار بزنه،اونوقت نه ترمز داری نه فرمون،یه
بارون هم بیاد رفت تو باقالیا،امااین حداقل یه اتاق راننده
درست حسابی داره،اتاق بارش جادارتره کلی،چرخ عقبش هم
جفت بهتراز تکه،که تکی پنچرکنه مثل نیسان چپ میکنه.یه
چیزدیگه،کجای این ماشین ایوکو هست؟این چینیه،مثل موتور
بنلی که همه چیزش چینیه فقط اسمش بنلی گذاشتن،اینم
فقط اسم ایوکو داره،مگه ایوکو دیوونه س بااین فرغون
آبروی خودش رو ببره،شرط میبندم حتی الوند یا فوتون و شیلر
و همه مدلهای دیگه ازاین بهترن،مارک بهمن دیزل زده با
ایسوزو مو نمیزنه،اونوقت بیای اینوبخری که الان حداقل یک
ونیم پولشه،بااین پول پیش قسط کشنده چینی میدی
چهارسال بعدکشنده مال خودته،یا پونصد ششصدمیذاری تک
مدل پایین میگیری سلطان جاده