فرهان دیزل

تهران، اسلامشهر، میدان نماز، به سمت چهاردانگه، 200 مترپایین تر، ساختمان فرهان دیزل

بررسی و مشخصات فنی کامیونت یوجین (YUEJIN)

بررسی و مشخصات فنی کامیونت یوجین (YUEJIN)

فهرست محتوا

مقدمه

خرید کامیونت یوجین یک گزینه ایده آل برای افراد و شرکت هایی است که تمایل به خرید یک کامیونت با ظرفیت حمل بالا دارند. امروزه در بازار خودروهای سنگین و تجاری کشور، خوشبختانه از تنوع بسیار مناسبی چه در بخش کامیون و چه در بخش کامیونت برخوردار هستیم. اگر کامیونت ها را در نظر بگیریم، بیش از ۱۰ مدل مختلف از کامیونت ها به صورت نو و کارکرده جهت خرید در دسترس هستند. کامیونت ها معمولاً در ظرفیت های مختلفی با توجه به کاربری های متفاوتی که قرار است از این ماشین های سنگین استفاده شود، قرار می گیرند.

کامیونت ها معمولاً در وزن های ناخالص ۵ تن و ۸ تن به بازار عرضه می شوند. این اعداد حداکثر وزن قابل تحمل توسط خودرو هستند. یعنی وزن خود کامیونت نیز در این عدد به حساب می آید. در چنین شرایطی یک کامیونت با ظرفیت ۵ تنی، حدود ۲ الی ۲.۵ تن ظرفیت حمل بار دارد. مدل هشت تن نیز به همین نسبت دارای ظرفیت بیشتری است. رانندگان این کامیون ها گزارش کرده اند که موتور های معمول استفاده شده در این کامیونت ها، توانایی حمل محموله های سنگین تری را نیز دارند. خصوصا که اگر هدف از استفاده از این کامیونت ها برای کاربری های بین شهری باشد. هرچه ظرفیت بیشتر باشد میزان دستمزد و کرایه نیز بیشتر خواهد شد.

کامیونت یوجین برای رفع نیاز بازار به یک کامیونت با ظرفیت ناخالص بالاتر، عرضه شده است. این کامیونت با حداکثر وزن ترکیبی ۱۱ تن می‌تواند در قامت یک کامیون کوچک ظاهر شود. شاسی بزرگ و وجود فضای کافی برای حمل محموله های سنگین تر و حجیم تر باعث گردیده تا در مدت زمان کمی که از معرفی این کامیونت در بازار کشور می گذرد، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. در این مقاله از فرهان دیزل می خواهیم شما را با این کامیونت و مشخصات و ویژگی های آن آشنا نماییم.

خرید کامیونت یوجین

 

کامیونت یوجین محصول چه شرکتی است؟

کامیونت یوجین که با ظرفیت بار ترکیبی ۱۱ تن در بازار کشور عرضه شده است، محصول شرکت صنایع دیزلی آذربایجان است. این شرکت در استان آذربایجان در حال تولید این کامیونت بوده که در اصل محصول کمپانی بزرگ SAIC چین است. یوجین یکی از زیر مجموعه های کمپانی سایک چین بوده و در حوزه تولید کامیونت های تجاری سایز کوچک و بزرگ فعالیت می کند.

با وجود اینکه کامیونت یوجین و سایر محصولات این برند در بازار کشور کمی ناشناخته هستند، با این حال به دلیل اشتراکاتی که در بخش فنی این کامیونت با تولیدات سایر برندها وجود دارد، مشکلی از بابت تامین قطعات یدکی این کامیونت نخواهید داشت. در ادامه بیشتر درباره این اشتراکات صحبت خواهیم کرد.

شاسی کامیونت یوجین

 

مشخصات کابین و ابعاد و اندازه های کامیونت یوجین

کامیونت یوجین یک کامیونت سایز بزرگ است که در طول ۸.۵ متری و عرض و ارتفاع تقریباً ۲.۵ متری به بازار عرضه شده است. فاصله بین محورهای جلو و عقب ۴۷۵۰ میلیمتر است و همچنین فاصله عرضی بین چرخ های جلو و عقب حدود ۱۷۵۰ میلیمتر است. این کامیونت با برخورداری از وزن ۴۷۰۰ کیلوگرمی و مجموعه وزن ناخالص ۱۱۰۰۰ کیلوگرمی، توانایی حمل بارهای تا حداکثر ۶ هزار کیلوگرم را دارند. این امر باعث گردیده تا بتوان به کمک این کامیونت بارهای بیشتری را در هر سرویس جابجا نموده و میزان دستمزدها نیز به همان مراتب افزایش یابد.

 

مشخصات موتور کامیونت یوجین

کامیونت یوجین در بحث نیرو محرکه، از شباهت بسیار زیادی با سایر کامیونت های چینی مونتاژ شده در داخل کشورمان برخوردار است. در این کامیونت از موتور ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی تولید شده توسط شرکت آمریکایی کامینز استفاده شده است. این موتور، چهار سیلندر خطی بوده که برای خنک کاری آن از رادیاتور آبی استفاده می شود. حداکثر قدرت تولید شده توسط این موتور حدود ۱۵۰ اسب بخار است که در دور موتور ۲۶۰۰ در اختیار قرار می گیرد. همچنین موتور این کامیونت توانایی تولید گشتاور مناسب ۶۰۰ نیوتن متری را دارد. این گشتاور در بازه ۱۳۰۰ تا ۱۷۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد. این گشتاور در بین تولیدات برند های رقیب، رقم بسیار مناسبی محسوب می شود.

استاندارد آلایندگی موتور استفاده شده در کامیونت یوجین، یورو ۵ بوده و مصرف سوخت این کامیونت، با توجه به میزان باری که میتواند حمل کند، بسیار کم و اقتصادی است. دینام استفاده شده در مجموعه نیرو محرکه این کامیونت، از نوع ۲۸ ولتی و ۷۰ آمپری است. باتری استفاده شده در این کامیونت، ۲ عدد باتری ۱۲ ولتی است که هر کدام به میزان ۱۰۰ آمپر ساعت قدرت دارند.

یوجین

 

مشخصات گیربکس کامیونت یوجین

سیستم انتقال قدرت کامیونت یوجین، یکی از نقطه های تفاوت این کامیونت، با گیربکس های تعبیه شده در مدل های رقیب است. این کامیونت از یک گیربکس شش سرعته مدل WLY-6G120 بهره می برد. این گیربکس به گونه ای طراحی شده تا بتواند بارهای سنگین را به راحتی تحمل نموده و این کامیونت را حتی تا شیب‌های ۳۵ درصدی نیز به بالا ببرد. کلاچ استفاده شده در کامیونت یوجین از نوع هیدرولیک و فشاری از نوع دیافراگم فنری محسوب می شود. این مجموعه به دلیل طراحی استاندارد و مناسب می‌تواند نیروی تولید شده توسط موتور کامیونت را با کمترین اتلاف به چرخ های عقب منتقل کند.

 

سیستم تعلیق و فرمان و شاسی کامیونت یوجین

کامیونت یوجین از یک شاسی نردبانی استاندارد بهره می برد. این شاسی از جنس فولاد آلیاژی محکم بوده که توان تحمل وزن های بالا در حد بیش از ۶ تن را نیز دارد. سیستم تعلیق چرخ های عقب از نوع فنر شمشی است که با ضربه گیر های هیدرولیکی همراه شده‌اند. سیستم تعلیق کامیونت یوجین در چرخ های جلو سیستم از نوع کمک فنر دار بوده و برای حمل بارهای سنگین تقویت شده است.

سیستم فرمان از نوع هیدرولیک بوده و از نوع فرمان برقی نیست. کامیونت یوجین از سیستم ترمز بادی با ایمنی بالا بهره می برد. این سیستم ها در کنار بهره مندی از سیستم های ترمز ABS و EBD توانایی ترمزگیری در کوتاهترین زمان و فاصله را برای این کامیونت ایجاد کرده است.

فضای داخلی کامیونت یوجین
فضای داخلی کامیونت یوجین

 

جمع بندی نهایی

در این مقاله از فرهان دیزل با کامیونت یوجین آشنا شدیم. شرکت سازنده آن را به شما معرفی نموده و همچنین مشخصات این کامیونت را با شما در میان گذاشتیم. این کامیونت به دلیل بهره مندی از ظرفیت اسمی بالا، توانایی حمل محموله های سنگین تر تا حدود ۶ تن را دارد. این امر باعث می‌شود تا بتوان به کمک این کامیونت، در یک سرویس حجم بیشتری از وسایل را جابجا نمود.

در پایان، خرید کامیونت یوجین را به افرادی که معمولاً نیاز به یک کامیونت با ظرفیت بیشتر از کامیونت های رایج موجود در بازار دارند، توصیه می کنیم. با این وجود، به دلیل اشتراکاتی که در بخش فنی این کامیونت با سایر کامیونت های با ظرفیت کمتر وجود دارد، هزینه های نگهداری این کامیونت، خیلی بیشتر از کامیونت های با ظرفیت کمتر نیست.

در صورتی که قصد خرید کامیونت یوجین و یا سایر مدل های تولید شده توسط شرکت های دیگر را دارید، می توانید از خدمات فروش اقساطی کامیونت فرهان دیزل بهره ببرید. فرهان دیزل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه خرید و فروش انواع کامیون و کامیونت، خدمات فروش اقساطی کامیونت و همچنین کامیون های مختلف را در بازار کشور عرضه کرده است. تنها کافی است تا با مطالعه اطلاعات و مدارک لازم برای درخواست خرید اقساطی کامیونت، امور مربوط به خرید و واگذاری خودرو سنگین را پیگیری نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا درخواست، می توانید با کارشناسان فرهان دیزل ارتباط برقرار نموده و درخواست های خود را پیگیری نمایید.

11 نظر

    • اذربایجان غربی شهرستان چایپاره -ورودی شهر سمت راست -نمایندگی کامیون یوجین و تراکتورسازی با مدیریت قاسم نژاد و
      احمدی –

  • آخه چرا گیربکس 6دنده گذاشتن روی این ماشین؟این حجم
    از بار نیاز به گیربکس حداقل 8دنده داره.چیزی که در کامیونت
    دایون می بینیم.

  • داداش تو ارومیه نرسیده به داخل شهر کبلومتر ۱۰جاده تبریز
    سمت برگشت جنب تراکتور سازی ارومیه

  • درود بر شما..بنده چون هم مکانیک بودم و هم راننده
    الوند ۸ تن تره باری تو مسیر خوزستان اصفهان و تریلی دار
    هم بودم و با انواع و اقسام کشنده ها کار کردم و زمانی
    ک مشخصات فنی این ماشینو مطالعه کردم باید بگم
    ماشینیه ک چند وقت ک کار کنه مسلما شخصی ک
    صاحبشه مطمعنا ب فکر یک ماشین بهتر میفته..امیدوارم
    دوستان ی شغل بهتر پیدا کنن و سمت رانندگی نرن..خوب
    دلیل اول..موتور ۱۵۰ اسبی رو الوند و فاو ۸ تن سواره..ک
    تازه میشه گفت مناسب هست برای ۸ تن ب دلیل اینکه
    گیربکسش ۶ دنده هست..دلیل دوم..فاو ۸ تن و الوند ۸
    تن همه از یک ترمز اگزوز استفاده میکنن این ماشین
    همون ترمز اگزوز رو داره..دلیل سوم ظرفیت تناژ ۳ تن ب
    این ماشین اضاف شده.در صورتی ک گیربکس همون
    گیربکس ۶ دتده س و برای این حجم بار ضعیف وترمز
    اگزوز هم همینطور و موتورشم موتور الوند ۸ تنه..خوب
    شما برو ۳ تن بار اضاف بزن رو الوند..ببینید اصلا چ حالتی
    پیدا میکنه…ب هیچ وجه باعقل جور در نمیاد…این ماشین
    ن سرازیری رفتنش خوبه ن سربالایی رفتنش و بی شک بی
    شک تو سینه کشی آمپر زیاد میکشه و نسبت ب ماشین
    های چینیه دیگه خیلی کند تر بالا میاد..ب هیچ وجه این
    ماشین..ماشین مناسبی نیست..صد درصد موتور این
    ماشین خیلی سریعتر ب مشکل میخوره..قرار نیست هر
    کارخونه ای یچیز بی حساب کتاب بزنه مردم باید جورشو
    بکشن..دایون ده تن هم همین روزاست ک سبک سنگین
    گیربکسش کار خریدار هارو توی یک زمان خاصی یکسره
    کنه..اینا جنس چینی هستن…چی نی…امیدوارم دوستان
    تصمیم عاقلانه بگیرن

    • بارک الله دقیقا بحث موتور پیکان هست که
      گذاشتن تو اتاق پژو. آخه این چه وضعیتی هست
      بابا موتور هر ماشين برای اون ماشینه آخه کجای
      دنیا همچین رسمی وجود داره. بابا تو رو خدا نخرید
      بابا فردا میمونه رو دستتون اونم با این وضع کارو
      گرونی قطعات بنجول

    • سلام خدمت دوستان
      من هم به نوبه ی خودم متاسفم که هرچی آشغال جمع کنه
      شدن خودروساز
      اینها فکرکردن ماشین هرچی قیافه بزرگتری داشته باشه
      باربیشتری میتونه حمل کنه
      کدوم آدم باشعوری موتورماشینی که برای ماشین ۸تن
      طراحی شده رو روی ماشین ۱۰تن و۱۱تن و۱۲تن نصب میکنه
      من نمیدونم این مهندسای محترم کجا درس خوندن یاشاید
      مدرک روخریده باشن
      درآخرفقط برای برای راننده های بدبخت متاسفم که جونشون
      رو گذاشتن تودستای یه مشت آدم بیسوادوجاهل که یه
      لقمه نون دربیارن
      آخرسرم یکی مثل آقای احمدی نژاد میگه رانندگی یه شغل
      تفریحیه

  • سلام برای ثبتنام
    کامیون یوجین
    شرایطی درکرمان کجا
    بایدثبت نام
    کردخواهشن سری
    راهنمای کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید