فرهان دیزل

تهران، اسلامشهر، میدان نماز، به سمت چهاردانگه، 200 مترپایین تر، ساختمان فرهان دیزل

آشنایی با کامیون کمپرسی البرز D375

آشنایی با کامیون کمپرسی البرز D375

فهرست محتوا

کامیون کمپرسی البرز D375؛ حاصل یک همکاری به یاد ماندنی

کامیون کمپرسی البرز D375 یکی از پرفروش‌ترین محصولاتی است که شرکت صاحب نام سایپا دیزل با همکاری کمپانی دانگ فنگ روانه بازار نموده است.

شرکت سایپا دیزل را می شناسید؟!

محال است ایرانی باشید و با سایپا دیزل آشنایی نداشته باشید! سایپا دیزل؛ یکی از با قدمت‌ترین شرکت‌های خودروسازی ایرانی و یکی از شرکای تجاری گروه سایپا است که بیش از 54 سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نام این گروه خودروسازی در ابتدا ایران کاوه بوده است. شرکت مذکور در حال حاضر در زمینه عرضه خودرو از بخش‌های سبک و متوسط گرفته تا نیمه سنگین، سنگین، انواع تریلر و اتاق بار فعالیت می‌کند. تولید و عرضه 23 مدل مختلف کامیون توسط این شرکت گواهی بر این مدعا است!

درباره شرکت دانگ فنگ چه می دانید؟!

کامیون کمپرسی البرز D375

شرکت دانگ فنگ یکی از قَدَرترین شرکت های خودروسازی دنیا است که در چین فعالیت می کند. خودروهای تجاری، خودروهای سواری و کامیون‌ها نمونه‌هایی از بی نظیرترین، با کیفیت‌ترین و ایمن‌ترین محصولاتی هستند که توسط این کمپانی طراحی و تولید شده و به بازار مصرف عرضه می‌گردند.  

آغاز همکاری دانگ فنگ با گروه خودروسازی سایپا دیزل به پیش از شروع تحریم ها باز می گردد. امروزه شاهد آن هستیم که کامیون های دانگ فنگ با نام های البرز و کاوه به یکه تاز جاده های ایران تبدیل شده اند. از کیفیت، امنیت، تناسب قیمت و مزایای این کامیون های محبوب و پرطرفدار هرچه بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده ایم. این را با نگاهی اجمالی به مشخصات فنی و ویژگی های ظاهری کامیون کمپرسی البرز D375 می توان فهمید.

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، کامیون کمپرسی البرز D375 یکی از محصولات مشترک سایپا دیزل و دانگ فنگ است که در دو نوع 8*4 و 6*4 عرضه می گردد. امکانات منحصر به فرد و تجهیزات شگفت انگیز این کامیون کمپرسی بسیاری از مشتریان را مجذوب آن نموده است. به گونه ای که گویی هیچ کامیون کمپرسی دیگری در بازار وجود ندارد و کامیون کمپرسی البرز D375 خوب مطلق و گزینه اول و آخر است!

شاید از خودتان بپرسید که تفاوت میان کامیون کمپرسی البرز مدل 8*4 و مدل 6*4 چیست؟!

اگر بگوییم تفاوت چندانی میان این دو مدل وجود ندارد، گزاف نگفته ایم. حقیقت این است که این دو مدل تقریبا در همه ویژگی ها یکسان هستند، به جز وزن و ابعاد! وزن و ابعاد کامیون کمپرسی البرز D375 مدل 8*4 در مقایسه با کامیون کمپرسی البرز D375 مدل 6*4 بیشتر است.

کامیون کمپرسی البرز D375 را بیشتر بشناسید!

کمپرسی البرز

نمی دانیم کامیون کمپرسی البرز D375 را از نزدیک دیده اید یا نه. مطمئنا اگر دیده باشید، محو جمالات و کمالات آن شده اید! بگذارید ابتدا از کابین سلطان چینی الاصل جاده های پر فراز و نشیب ایران برایتان بگوییم. شک نداریم که شیفته اش خواهید شد!

کابین

اتاق کامیون کمپرسی البرز D375 که دارای تختخوابی بسیار راحت است، فولادی بوده و با طراحی جدید و کاربر پسندش در همان نگاه اول دل مشتریان را می رباید! طراحی داخلی اتاق به گونه ای صورت پذیرفته که محیطی راحت و آرامش بخش را برای رانندگان فراهم ساخته است. تهویه مطبوع کولر و بخاری، سیستم تعلیق مکانیکی، صندلی راحت و قابل تنظیم و جک بالابر هیدرولیکی برقی از دیگر ویژگی های بی نظیر کابین این شاهکار محبوب دانگ فنگ است.

حال که کم و بیش با کابین کامیون کمپرسی البرز D375 آشنا شدیم، وقت آن فرا رسیده است که به معرفی موتور این خودروی محبوب بپردازیم.

موتور

موتور استفاده شده در ساختار کامیون کمپرسی البرز D375 از نوع Cummins می باشد. استاندارد زیست محیطی این موتور که 375 اسب بخار قدرت دارد، یورو 3 است. اگر از حجم و گشتاور موتور این خودروی سنگین می پرسید، باید خدمتتان عارض شویم که حجم این موتور 8900 سی سی و گشتاور آن 1550 نیوتون متر در 1400-1300 دور در دقیقه است. توربوشارژ، سیستم تزریق سوخت مستقیم، اینترکولر، خفه کن اگزوز و پیش گرمکن سوخت مهم ترین ویژگی هایی هستند که دست به دست هم داده و موتور کامیون کمپرسی البرز D375 را به یک موتور مناسب تبدیل نموده اند.

با ویژگی های گیربکس، بغل گیربکس و کلاچ کامیون کمپرسی البرز D375 آشنایی دارید؟

گیربکس، بغل گیربکس و کلاچ

مدل گیربکس کامیون کمپرسی نام برده DC12J165T بوده و از 12 دنده جلو و 2 دنده عقب برخوردار است. در این خودرو نیز همچون سایر خودروها به منظور انتقال حرکت به خارج از گیربکس از بغل گیربکس یا به اصطلاح PTO استفاده می شود. مدل بغل گیربکس استفاده شده در ساختار این کامیون کمپرسی پرطرفدار DC420SN180H02-010 بوده و حداکثر گشتاور آن 700 نیوتون متر در 1500 دور در دقیقه است.

کلاچ خودروی مذکور از نوع هیدرولیک تک صفحه ای کنترل بادی است. جالب و در عین حال لازم است بدانید که تعویض دنده با استفاده از این کلاچ در مقایسه با کلاچ های مخروطی ساده تر و بی دردسرتر است.

محور و سیستم تعلیق کامیون کمپرسی البرز مدل D375

لازم به ذکر است که کامیون کمپرسی البرز مدل D375 از نوع دو محور می باشد. در محور جلویی این خودرو یک Elliot فورج شده با مقطع I شکل به ظرفیت 8 تن و در محور عقب آن دو محور محرک با کاهنده دوبل، جفت کن و قفل دیفرانسیل به ظرفیت 26 تن به کار گرفته شده اند.

کنترل سیستم تعلیق کمپرسی نام برده از جلو با فنر پارابولیک و کمک فنر و میل موجگیر و از عقب با فنر شمشی و کمک فنر صورت می پذیرد. این تجهیزات به طور قابل توجهی از انتقال ارتعاشات ناشی از ناهمواری های جاده جلوگیری به عمل می آورند. این موضوع تاثیر به سزایی در ایجاد محیطی آرامش بخش و راحت برای رانندگان دارد.

سیستم ترمز و لوازم سنجشی

سیستم ترمز کامیون کمپرسی البرز D375 از نوع کاسه ای با دو محور مستقل می باشد. لازم به ذکر است که ترمز این خودرو با هوای فشرده عمل می کند. برخورداری از سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توقف اضافی در محور عقب از دیگر ویژگی های مهم کامیون مذکور است. بهره مندی از این ویژگی ها موجب فراهم سازی قدرت ترمزگیری بالایی شده و به طور چشمگیری بر محبوبیت این خودرو افزوده است.

همان طور که در جریان هستید، کلیه خودروها دارای لوازم سنجشی هستند. این دسته از لوازم کاربردی رانندگان را در جریان وضعیت خودرو در حین رانندگی قرار می دهند. بدون شک کامیون کمپرسی البرز D375 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با بهره مندی از لوازم سنجشی ای همچون سرعت سنج، تاخوگراف و… کار را برای رانندگان ساده تر کرده است. بیهوده نیست که این کامیون به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کامیون های موجود در بازار ایران تبدیل شده و نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب نموده است!

مشخصات فنی کامیون کمپرسی البرز D375 در یک نگاه

مشخصات فنی کامیون کمپرسی البرز D375

مشخصات فنی

6*4

8*4

طول کامیون

7650 میلی متر

9100 میلی متر

عرض کامیون (عرض کابین)

2500 میلی متر

2500 میلی متر

ارتفاع سقف کامیون تا سطح زمین بدون احتساب بار

3170 میلی متر

3120 میلی متر

فاصله محوری

3400 میلی متر

3400 میلی متر

مرکز محور آخر عقب تا انتهای شاسی

1000 میلی متر

1000 میلی متر

فشار مجاز وارده بر مجموع محورهای جلو و عقب

32000 کیلوگرم

32000 کیلوگرم

سایز چرخ ها

R20 12/00

R20 12/00

ولتاژ سیستم الکتریکی

24 ولت

24 ولت

ظرفیت آلترناتور

80 آمپر

75 آمپر

ظرفیت باتری

165 آمپر ساعت

165 آمپر ساعت

قدرت استارت

7/5 کیلو وات

7/5 کیلو وات

جنس مخزن سوخت

آلومینیومی

آلومینیومی

ظرفیت مخزن سوخت

400 لیتر

400 لیتر

مدل گیربکس

DC12J65T

DC12J65T

تعداد دنده ها

12 دنده جلو و 2 دنده عقب سنکرونیزه

12 دنده جلو و 2 دنده عقب سنکرونیزه

حداکثر گشتاور ورودی گیربکس

1617 نیوتون متر

1617 نیوتون متر

ظرفیت روغن

14 لیتر

14 لیتر

مدل موتور

Cummins ISLE375 30

Cummins ISLE375 30

استاندارد زیست محیطی

یورو 3

یورو 3

قدرت موتور

375 اسب بخار

375 اسب بخار

حداکثر گشتاور

1550 نیوتون متر در 1400-1100 دور در دقیقه

1550 نیوتون متر در 1400-1100 دور در دقیقه

تعداد سیلندرها

6 سیلندر

6 سیلندر

آرایش سیلندرها

خطی

خطی

حجم مجموع سیلندرها

8900 سی سی

8900 سی سی

ظرفیت روغن

276 لیتر

276 لیتر

نوع سیستم کلاچ

تک صفحه ای هیدرولیک با کنترل بادی

تک صفحه ای هیدرولیک با کنترل بادی

مدل کلاچ

SACHS

SACHS

قطر صفحه کلاچ

430 میلی متر

430 میلی متر

نوع سیستم فرمان

تمام هیدرولیک

تمام هیدرولیک

گردش فرمان از حالت قفل به قفل

5 دور

5 دور

قطر غربیلک فرمان

480 میلی متر

480 میلی متر

ظرفیت محور جلو

8000 کیلوگرم

16000 کیلوگرم

ظرفیت محور عقب

26000 کیلوگرم

26000 کیلوگرم

سیستم تعلیق جلو

فنر شمشی با کمک فنر

فنر پارابولیک با کمک فنر و میل موجگیر

سیستم تعلیق عقب

فنر شمشی با کمک فنر

فنر شمشی با کمک فنر

 

 

سیستم ترمز

بادی دارای کمپرسور دو سیلندر

مجهز به سیستم ضد قفل ترمز

مجهز به ترمز توقف اضافی بر روی محورهای عقبی

مجهز به خروجی کمپرسور باد

بادی دارای کمپرسور دو سیلندر

مجهز به سیستم ضد قفل ترمز

مجهز به ترمز توقف اضافی بر روی محورهای عقبی

مجهز به خروجی کمپرسور باد

 

 

 

 

اتاق

 

 

مدل خواب دار از نوع فولادی

دارای ظاهر جدید و به روز

تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ

مجهز به جک بالابر هیدرولیکی به صورت برقی

صندلی راننده راحت و قابل تنظیم

دارای تختخواب

مجهز به سیستم تهویه مطبوع

مجهز به سیستم تعلیق مکانیکی

مدل خواب دار از نوع فولادی

دارای ظاهر جدید و به روز

تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ

مجهز به جک بالابر هیدرولیکی به صورت برقی

صندلی راننده راحت و قابل تنظیم

دارای تختخواب

مجهز به سیستم تهویه مطبوع

مجهز به سیستم تعلیق مکانیکی

 

 

تجهیزات ویژه

مجهز به توربوشارژ

مجهز به خنک شونده به وسیله آب

مجهز به سیستم تنظیم فشار گاز مجهز به خروجی اگزوز (ترمز اگزوز)

مجهز به پیش گرمکن سوخت

مجهز به سیستم تزریق سوخت مستقیم

دارای بوق بادی

دارای فیلتر سوخت

دارای لاستیک زاپاس

دارای کپسول آتش خاموش کن

دارای آفتابگیر داخلی

دارای قفل درب مخزن سوخت

دارای چراغ مه شکن عقب

دارای چراغ های هشدار دهنده داشبورد

دارای شیشه بالابر برقی

دارای کلید استارت موتور از بیرون

دارای گرمکن سوخت

دارای بخاری درجا

دارای جی پی اس

دارای تاخوگراف

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید