فرهان دیزل

تهران، اسلامشهر، میدان نماز، به سمت چهاردانگه، 200 مترپایین تر، ساختمان فرهان دیزل

کشنده سیتراک C9H (مشخصات، امکانات و قیمت)

کشنده سیتراک C9H (مشخصات، امکانات و قیمت)

فهرست محتوا

کشنده‌های سیتراک از جمله کشنده‌های معروف چینی در جهان هستند که در کشور ما توسط گروه صنعتی پیلسان تولید و مونتاژ می‌شوند. گروه صنعتی پیلسان دیزل مدت‌هاست که در حال تولید و مونتاژ انواع مختلف کشنده‌های تک دیفرانسیل در نسخه‌های ۴۴۰ و ۴۸۰ اسب بخاری بوده است. با این حال، نیاز به رقابت با شرکت‌های تولید کننده برندهای چینی در کشور باعث شده است تا این شرکت نیز به دنبال عرضه نسخه‌های قدرتمندتر از کامیون‌های برند سیتراک باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از فرهان دیزل به بررسی مشخصات فنی کشنده سیتراک C9H بپردازیم.

آشنایی با شرکت سیتراک

شرکت سیتراک به عنوان برند ماشین سنگین کمپانی سینوتراک شناخته می‌شود که از خودروسازان بزرگ چین بوده و بخش قابل توجهی از بازار ماشین‌های سنگین چین را در اختیار خود دارد. این شرکت از جمله سهامداران گروه خودروسازی مان آلمان می‌باشد که این امر باعث شده تا کشنده‌های سیتراک در بسیاری از جزئیات از کامیون‌های مان آلمان کمک گرفته باشند. این شباهت‌ها و اشتراکات در کشنده سیتراک C9H به حد اعلای خود رسیده است. از این بابت که اگر از همکاری‌های شرکت سیتراک و مان آلمان اطلاع نداشته باشید، باز هم به وجود شباهت بین کامیون‌های این دو برند پی خواهید برد.

سیتراک C9H

طراحی ظاهری کامیون کشنده سیتراک C9H

کشنده سیتراک C9H به نوعی نسخه به روز شده و تغییر شکل یافته از کشنده سیتراک C7H محسوب می‌شود. در بحث طراحی ظاهری می‌توان شباهت بسیار زیادی را بین کشنده سیتراک C9H و نسل‌های جدیدتری کشنده‌های مان دید. همچنین این کشنده در دو نسخه اتاق عرضه می‌شود که تفاوت اصلی آنها در ارتفاع اتاق خواهد بود. کابین بزرگتر که مکس نام دارد، یک پنجره نورگیر را بالای در راننده و شاگرد به عنوان نورگیر خواهد داشت.

 

مشخصات فنی کشنده سیتراک C9H

کشنده سیتراک C9H در بحث فنی مشخصات قابل توجهی را ارائه می‌دهد. نسخه اصلی این کشنده در کشور چین با یک موتور ۱۳ لیتری ۶ سیلندر خطی مجهز به توربو شارژ عرضه می‌شود. موتور مذکور که در کشور چین عرضه می‌شود، قادر است تا ۵۶۵ اسب بخار قدرت را به همراه ۲۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این حال، آنطور که شرکت پیلسان دیزل اعلام کرده است، کشنده مذکور با یک موتور جایگزین به بازار کشور ما وارد خواهد شد.

موتور کشنده سیتراک C9H که در کشور ما عرضه خواهد شد، یک پیشرانه ۱۳ لیتری شش سیلندر توربو شارژ است که توانایی تولید ۵۴۰ اسب بخار قدرت را دارد. همچنین گیربکسی که برای این کشنده در نظر گرفته شده، از برند زد اف در سری تراکسون است. این گیربکس با یک ریتاردر هیدرولیکی ۵ مرحله‌ای همراه شده است که قابلیت رانندگی در مسیرهای صعب العبور را با این کامیون ایجاد کرده است. موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی می‌کند و برای این کار از ادبلو برای کاهش میزان آلایندگی‌ها استفاده خواهد شد.

پیلسان 540

 

به روز رسانی‌های کابین کشنده سیتراک C9H

کشنده سیتراک C9H به روزرسانی‌های قابل توجهی را در فضای داخلی تجربه کرده است. به گونه‌ای که داشبورد و تریم داخلی کاملاً تغییر کرده‌اند و فضای داخلی ارگونومی بیشتری پیدا کرده و برای راننده و سرنشین کناری او بهتر شده است. دو صفحه نمایش بزرگ در کابین این کشنده تعبیه شده اند که یکی در بخش میانی داشبورد و دیگری در میانه صفحه آمپرها قرار گرفته است. همچنین این نمایشگرها به شکل منفرد از داشبورد و در حالت شناور بر روی آن قرار گرفته‌اند.

به عقیده برخی از کارشناسان خودرویی، نمای بیرونی کم کم شبیه به کابین نسل پنجم کشنده‌های اکتروس شده است. صندلی‌های راننده و شاگرد به صورت پنوماتیکی هستند و صندلی راننده از نظر تنظیمات کمی کامل‌تر از صندلی شاگرد خواهد بود. همچنین این صندلی‌ها از امکاناتی همچون سردکن و گرمکن برخوردارند. برخی امکانات جانبی در کابین این کشنده وجود دارند که در کمتر کشنده چینی تعبیه شده‌اند و می‌توان آن را با برخی کشنده‌های اروپایی قیاس کرد.

کابین کشنده سیتراک C9H

 

پیلسان C9H با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

کشنده سیتراک C9H هنوز به طور رسمی تولید نشده است و تنها در نمایشگاه‌های خودروی کشور معرفی شده است. همچنین امکان عرضه این کشنده با قیمت‌های نجومی نیز با توجه به بازار رقابتی حال حاضر ماشین‌های سنگین کشور وجود نخواهد داشت. از این بابت احتمال می‌رود تا کشنده جدید پیلسان با اختلاف قیمت ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی نسبت به کشنده ۴۸۰ اسب بخاری پیلسان عرضه شود.

کشنده سیتراک 540

 

رقبای کشنده پیلسان C9H

کشنده سیتراک C9H در حال حاضر با چندین رقیب قدرتمند چینی در بازار کشور مواجه است. شرکت کامل دیزل کشنده هانوان P560، یک کشنده ۵۶۰ اسب بخاری از برند XCMG را عرضه کرده است. شرکت بهمن دیزل نیز دو کشنده مختلف را با قدرت ۵۵۰ اسب بخار به بازار عرضه کرده است. بهمن دیزل جدیداً یک کشنده ۵۶۰ اسب بخاری را از گروه خودروسازی بایک BAIC چین عرضه کرده است. همچنین یک نسخه ۵۵۰ اسب بخاری از کشنده فاو نیز از زیر مجموعه سیبا موتور گروه بهمن دیزل معرفی شده است. احتمال عرضه این کشنده تا سال دیگر وجود خواهد داشت.

کشنده پیلسان C9H

 

امکانات کشنده پیلسان C9H

کشنده سیتراک C9H در بحث امکانات و تجهیزات داخلی نیز از وضعیت کاملا مناسبی برخوردار است. سیستم‌های دوربین ۳۶۰ درجه، یخچال مسافرتی، سیستم کیلس استارت و کلاستر دیجیتال از جمله امکانات داخلی این کشنده محسوب می‌شوند. همچنین سیستم‌های ایمنی و محافظتی نیز به طور کامل در این کشنده نصب شده‌اند. سیستم کنترل پایداری، سامانه هشدار خروج از خط، ترمز هوشمند موتور و ریتاردر گیربکس از نوع هیدرولیکی تنها بخشی از امکانات و قابلیت‌های کشنده سیتراک C9H می‌باشند.

 

سخن پایانی

در این مقاله، شما را با کشنده سیتراک C9H آشنا کردیم. کشنده‌ای که هرچند نام و نشان چینی دارد، اما در بسیاری از مشخصات و امکانات، رنگ و بوی اروپایی گرفته است. این مورد را باید در اشتراکاتی که با کشنده‌های مان آلمان دارد، دانست. در پایان، شما را با شرکت فرهان دیزل آشنا می‌کنیم.

فرهان دیزل، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه خرید و فروش نقد و اقساط انواع ماشین سنگین در کشور محسوب می‌شود. این شرکت در حال حاضر فروش اقساطی انواع ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین مونتاژی را برگزار می‌کند. همچنین امکان ثبت نام برای واردات ماشین سنگین و همچنین ثبت نام کشنده‌های مونتاژی را فراهم ساخته است. در پایان، در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح‌های خرید اقساطی ماشین سنگین دارید، از شما دعوت می‌کنیم تا با کارشناسان گروه فرهان دیزل از طریق راه‌های موجود، در ارتباط باشید.

2 نظر

  • سلام خدمت دوستان همکار و پیشکسوتان
    عزیز اگر به دهه پنجاه خورشیدی برگردیم
    خواهید دید که ماک آمریکایی چگونه در
    ایران مونتاژ میشد و با چه شرایط آسانی در
    اختیار رانندگان قرار می‌گرفت و در همان
    زمان چینی‌ها آمدن که صدها دستگاه
    کامیون از ایران بخرند و در مقابل چوب
    بستنی و سنک پا و غیره بدهند اما یکدانه
    هم تولید کننده بهشون نفروخت چونکه
    عرق ملی داشت و میخواست که شوفر
    ایرانی بیکار و بدون ماشین نباشه ، حالا ه
    باید ماشین چینی را به پنج میلیارد تومان
    بخریم ،لذا هر کجا ماک آمریکایی و بنز
    آلمانی را دیدید به احترامش بوق و چراغ
    بزنید گیربکس بیست دنده ماک هرگز
    فراموش نخواهد شد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید