فرهان دیزل

تهران، اسلامشهر، میدان نماز، به سمت چهاردانگه، 200 مترپایین تر، ساختمان فرهان دیزل

بررسی و مشخصات فنی کامیون ولوو آیرون

بررسی و مشخصات فنی کامیون ولوو آیرون

فهرست محتوا

کامیون آیرون نایت ولوو با رانندگی Boije Ovebrink، در حال حاضر به عنوان سریع‌ترین کامیون جهان شناخته شده است. با کسب رکوردهای سرعتی در مسافت‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متر، این کامیون توانست رکورد سابق را شکسته و جایگاه برتری را به دست آورد.

از جمله عوامل موفقیت ولوو آیرون موتور سفارشی‌سازی شده و کلاچ دوگانه I-Shift بوده است. رئیس و مدیرعامل Volvo Trucks نیز به این موضوع افتخار کرده و تاکید کرده که این رکورد قدرت این کامیون را نشان می‌دهد و گیربکس دو کلاچه I-Shift به خوبی در شرایط سخت عمل می‌کند.

طراحی ولوو آیرون

طراحی ولوو آیرون

نیگل آتربوری، کارشناس برجسته طراحی محصول در شرکت ولوو، درباره کامیون جدید این شرکت یعنی ولوو آیرون اظهاراتی داشته است. وی بیان کرده که در طراحی این محصول از جعبه دنده‌های استاندارد و پکیج بندی صحیح استفاده کرده‌اند تا یک کامیون کاربرپسند و مورد رضایت مشتری را ارائه دهند. این کامیون با تقویت دیزل و استفاده از توربوشارژرها، توانایی تولید ۲۴۰۰ اسب بخار را در کنار ۶۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. جعبه دنده استاندارد کامیون در شوالیه آهنین نیز به کار رفته است که خود نشان دهنده قدرت و عملکرد بی نظیر آن می‌باشد. همچنین موتور این کامیون نیز برای رسیدن به حداکثر عملکرد طراحی شده است.

با توجه به اظهارات آتربوری، به نظر می‌رسد که ولوو با طراحی این خودرو قصد دارد در راهی هیجان‌انگیز برای مشتریان قدم بردارد. هیجانی که به چاشنی ایمنی بیش از حد خودروهای سنگینش اضافه شده است. شوالیه آهنین با وزن ۴.۵ تن، با استفاده از پشم شیشه در ساخت کابین، توانسته است وزن خود را کاهش دهد و به این ترتیب ایمنی و عملکرد خود را بهبود بخشد.

مشخصات فنی شوالیه آهنین، ولوو آیرون

با توجه به اظهارات نیگل آتربوری، طراح ارشد شرکت ولوو، ولوو آیرون نسبت به مدل Mean Green که 1000 کیلوگرم سبک‌تر است، به قدرت 600 اسب بخار بیشتر مجهز شده است. این محصول سنگین با وزن 4.5 تن برای احترام به محصولات ولوو اف هاچ (Volvo FH) طراحی شده است و فقط با موتور D13 وسط و گیربکس دو کلاچ آی شیفت تولید می‌شود.

مشخصات ولوو آیرون نایت

موتور این خودرو آهنی در حداکثر عملکرد خود طراحی شده و می‌تواند تا 2400 اسب بخار قدرت و 6000 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این قابلیت های خود، این خودرو سنگین در عرض 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب صفر تا صد آن به مدت 4.6 ثانیه، برای یک خودروی آهنی بسیار شگفت انگیز است.

برای اعتبار سنجی رکورد سرعت خود، کامیون ولوو آیرون باید دو رکورد سرعت را در یک ساعت ثبت کند تا توسط فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) به رسمیت شناخته شود. در ثبت این رکوردها، شوالیه آهنی، ولوو موفق به دستیابی به میانگین سرعت 131.291 کیلومتر بر ساعت در مسافت ۵۰۰ متری و به میانگین سرعت 169.093 کیلومتر بر ساعت در مسافت ۱۰۰۰ متری شد. واقعاً جالب است که این کامیون بزرگ‌ترین رکورد سرعت خود را به حداکثر سرعت ۲۷۶ کیلومتر بر ساعت رساند، چیزی که برای یک کامیون بسیار فوق‌العاده است!

رقابت ولوو آیرون با هلیکوپتر!

تبلیغی در فرودگاهی در سوئد برای معرفی کامیون ولوو آیرون انجام شد. این تبلیغ با نمایش رقابت بین یک هلیکوپتر و کامیون جدید ولوو در سرعت، برای جذب توجه مخاطبان طراحی شده بود. در این تبلیغ، کامیون شوالیه آهنین توسط بویج آوبرینگ که ۳۰ سال تجربه در رانندگی انواع خودرو و کامیون دارد، رانده شده است.

بویج آوبرینگ قبلاً رکورد سرعت در رانندگی را شکسته و در سال ۱۹۹۴ قهرمان مسابقات رانندگی با کامیون اروپا شده است. او دو دهه و نیم است که در مسابقات تراک ریسینگ شرکت می‌کند و به دلیل توانایی و مهارت خود دو رکورد سابق ولوو را (Wild Viking) نیز به نام خود ثبت کرده است.

کامیون iron knight

این تبلیغ که مورد تأیید فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی FIA است، برای به رخ کشیدن تکنولوژی پیشرفته کامیون‌های ولوو استفاده شده است. این برند پیش از این هم از تبلیغات ویدئویی نظیر راندن یکی از کامیون‌هایش توسط یک پسربچه چهار ساله یا رقابت با خودروهای مسابقه‌ای Koeingsegg برای به رخ کشیدن خودروهای پیشرفته خود استفاده کرده بود.

مقایسه ولوو آیرون با رقبا

با نزدیک شدن تاریخ ارائه محصول جدید شرکت ولوو یعنی ولوو آیرون، رقبای این شرکت نیز از محصولات و رکوردهای جدید خود رونمایی کردند. یکی از این رقبا شرکت تسلا بود که از خودروی جدید سدان مدل S P100D خود خبر داد. این شرکت بیان کرد که این خودرو می‌تواند در ۲.۵ ثانیه، سرعت ۶۰ مایل در ساعت را برای خود ثبت کند و رکورد سرعت بیشترین خودروی صندوق‌دار را شکسته است.

تسلا همچنین اعلام کرد که در حال حاضر به طراحی خودرویی با مصرف باتری کمتر و قابل تحمل‌تر می‌پردازد و در آینده آن را به بازار عرضه خواهد کرد. با این وجود، سوال این است که آیا این شرکت می‌تواند کامیون الکتریکی و پرسرعتی را برای رقابت با شرکت ولوو و گرفتن بازار از آن طراحی و تولید کند یا نه؟

رقیب دیگر شرکت ولوو، شرکت اسکانیا، تقریباً در همان زمانی که ولوو محصول جدید خود را معرفی کرد، نسل جدید باربرهای خود را در پاریس رونمایی کرد. این رویداد با استقبال بیش از ۱۲۰۰ مهمان در سالن Grand Palais شهر پاریس فرانسه برگزار شد تا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری و تلاش ۱۰ ساله پرسنل آن در بخش‌های طراحی، آزمایش و تولید به نمایش گذاشته شود.

این نسل از باربرها، آخرین ساخته گروه ۷ است که به بازطراحی محصولاتشان پرداخته‌اند. با این حال، رقبای اصلی ولوو و اسکانیا در این حوزه همچنان کامیون‌های سواری را به بازار عرضه می‌کنند و به نظر می‌رسد هنوز هم بسیاری از مشتریان این صنعت به کامیون های دیزلی معتاد هستند و این امر باعث می‌شود که فروش کامیون‌های الکتریکی با مشکلاتی مواجه شود.

قوی ترین کشنده ولوو

اما با توجه به مزایای فراوانی که کامیون‌های الکتریکی دارند، احتمالا در آینده این صنعت نیز به سمت استفاده از خودروهای الکتریکی پیش خواهد رفت. این مزایا شامل کاهش صدای بسیار زیاد موتور، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و نیز از بین رفتن هزینه‌های نگهداری موتور و جوشکاری هستند.

به طور کلی، صنعت کامیون‌سازی همچنان یکی از صنایع بزرگ و مهم در جهان است و شرکت‌هایی مانند ولوو، اسکانیا و تسلا در حال رقابت برای به دست آوردن بزرگ‌ترین سهم بازار هستند. اما با توجه به افزایش نگرانی‌های مربوط به تغییرات اقلیمی و نیاز به ساخت وسایل حمل و نقل پایدار‌تر، به نظر می‌رسد که استفاده از خودروهای الکتریکی در این صنعت در آینده رو به رشد خواهد بود.

6 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید